Přeskočit na hlavní obsah

Kuřecí stir-fry se zeleninovými a rýžovými nudlemi, s chilli balzamikovým krémem Kalamáta Papadimitriou


Tento recept jsem si vymyslela pro testování balzamikového chili krému Kalamáta Papadimitriou. Přemýšlela jsem, kde využít sladko-kyselo-pálivou chuť a iInspirovala jsem se thajskou a větnamskou kuchyní, (na které v poslední době ulítávám) která mi v poslední době víc než moc chutná.

Ingredience na oběd pro čtyři osoby:
2 velká kuřecí prsa,
3 mrkve,
3 mladé cukety,
4 listy pekingského zelí,
2 mladé cibulky i s natí,
rybí omáčka,
sójová omáčka,
(1 balíček) 200 g širokých rýžovýhé nudlí,
1 limetka,
sezamové semínko,
zelená koriandrová nať.

Kuřecí prsa překrojím podélně napůl a nakrájím je na nudličky. Během další přípravy je nechám marinovat v marinádě z 1 polévkové lžíce limetkové šťávy, 1 polévkové lžíci rybí omáčka a 2 polévkových lžících sójové omáčky.

Připravím si zeleninu. Mrkev oškrábu, omyju a škrabkou jí nakrájím na dlouhé ploché nudle. Mrkví při krájení průběžně otáčím, aby nudle byly rovnoměrně široké. To samé provedu s cuketou, tu ale škrábu jen než se dostanu na semínkovou dřeň. Pekingské zelí a mladou cibulku posekám nožem rovněž na nudličky a malé kousky.

Do velkého hrnce dám vařit vodu.

Rozpálím pánev wok s rostliným olejem, až se z něj začne kouřit, vhodím do něj připravenou mrkvev a za neustálého promíchávání restuji 1 minutu. Pak přihodím připravené pekingské zelí a restuji další půl minuty. Nakonec přihodím cuketu naškrabanou na dlouhé nudle a restuji dál za plného odsávání par zapnutou digestoří. Zelenina musí zůstat křupavá, zároveň musí být patřičně vláčná, než jí odložím do nahřáté porcelánové mísy. Tam jí zakápnu čtyřmi polévkovými lžícemi chili balzamikového krému Kalamáta Papadimitriou, 1 polévkovou lžící sójové omáčky, přihodím posekanou jarní cibulku a nechám marinovat. Přikryju je nahřátým talířem, aby zelenina zůstala teplá.

Do rozpálené pánve znovu naliju trochu rostliného oleje, opět jí nechám rozpálit, až se z oleje začne kouřit a pak do ní vložím namarinované kuřecí maso. Rychle maso začnu míchat a restovat, aby se nepřichytávalo ke dnu pánve. Když už je maso téměř hotové, zasypu ho přiměřeným množstvím sezamovým semínkem a ještě chvíli opékám.

Mezi tím už mi vře voda na vaření rýžových nudlí. Proto do ní vložím nudle a vařím 3 minuty. Vodu nesolím, zelenina i maso budou ochucené a kořeněné až dost. Nechám je vařit 3 minuty, pak je sliju a rychle propláchnu studenou vodou.

Na talíř pak kladu rýžové nudle, na ně marinovanou teplou zeleninu, posypu nahrubo sekanou korinandrovou natí, na vrchol pyramidy pak přijdou kuřecí stir-fry. Podle chuti si každý sám přikápne limetkovou šťávou, případně dosolí.

Dobrou chuť přeji i vám!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uzený česnek

V našem Viet obchodě jsem narazila opět na něco. Pro mě nového. Uzený česnek. Země původu - Francie. Jedna palice za Kč 9,--. Slupky voní po kouři. Česnek sám o sobě v chuti ovlivněný není. Prostě, chutná česnekově, ani trochu kouřově. Jedinné, co jsem byla schopná ve vodách internetu vylovit za informace, bylo to, že uzením se pouze prodlužuje životnost česneku, uzením technologií teplého kouře po dobu sedmi dní se česnek konzervuje, chrání se tím při uskladnění proti plísním. Tak, jestli máte větší poznatky, nebo zkušenosti, směle sem s nimi do komentářů. Děkuji!

Pražma královská s pečenou zeleninou

Kdo mě zná, třeba i jen ze čtení mého blogu z minulosti, ten ví, že mám ráda na talíři ryby, mušle, slávky i kdejakou další, mořskou havěť (ne,  to není šťastný výraz, nejsem vodník, ani hastrman z pohádky Jana Drdy), mořské plody. Resuscituji svůj blog, protože mám za poslední dva měsíce více vjemů, možností a možná i sil pro další zdokumentování mých  experimentů v mé  kuchyni. A protože jsem dostala rybu. Pražmu královskou. Recept jsem si utvořila v hlavě, podle dalších surovin, o kterých jsem věděla, že mám doma v zásobě, podle chutí, které mi u nich navzájem fungují a už se mi osvědčily. Večer nezbylo moc času běžně  pracující ženy na  „haute cuisine.“   Do vykuchané ryby jsem vetřela dostatečné množství soli zvenku i do její břišní dutiny a nechala cca 15 minut odpočívat, než jsem si stihla připravit zeleninu, se kterou jsem pražmu hodlala péct společně na plechu v troubě. Troubu jsem začala rozehřívat na 200 °C. Oloupané mrkve a petržele jsem nakrájela na hranolky, pr

Pražma pečená v troubě

  Ahoj, milí čtenáři! Dnes vám chci ukázat, jak si připravit jednoduché a chutné jídlo z pražmy, kterou jsem našel v akci v supermarketu. Pražma je druh mořské ryby, která má bílé maso a jemnou chuť. Je bohatá na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a vitamíny. A navíc je velmi snadná na přípravu!   Potřebujete:   - 1 pražmu (asi 1 kg) - 4 mrkve - 2 cibule - 1 svazek petržele - 2 lžičky římského kmínu - sůl, pepř, olivový olej   Postup:   1. Troubu předehřejte na 180 °C. Pražmu omyjte, osušte a vykuchejte. Pokud chcete, můžete ji nechat vykuchat v obchodě, ale já si to rád dělám sám. Je to taková relaxace, když si pohrávám s rybími vnitřnostmi. 😂 2. Mrkev oloupejte a nakrájejte na kolečka. Cibuli oloupejte a nakrájejte na půlkolečka. Petržel nakrájejte nahrubo. Všechnu zeleninu smíchejte v míse a osolte, opepřete a přidejte římský kmín. Římský kmín dodá jídlu zajímavou chuť a vůni, ale pokud ho nemáte rádi, můžete ho vynechat nebo nahradit jiným kořením. 3.