Přeskočit na hlavní obsah

Hamburger se slaninou, čedarem, pečenou cibulkou a BBQ balzamikovým krémem Kalamáta Papadimitriou


Nastal čas na pěkný hamburger! Rozhodla jsem se vyzkoušet recept Honzy Součka ze stránek Kalamáta Papadimitriou. A bylo to fakt maso!!! Proto jsme tu pecku k večeři hned po ránu pěkně vyběhali na čtyřech kilometrech, abychom rovnici příjmu a výdeje nebyli nic dlužní! Jestli nevíte, jak na dobrý hamburger, tento recept vřele doporučuji.

"Ingredience:
4 burger bulky,
800 g mletého hovězího,
200 g másla,
8 plátků čedaru - v Bille zn. President za Kč 25,--,
2 červené cibule nechtěla jsem utrácet za kilové balení červené cibule, koupila jsem bílou,
BBQ balzamikový krém Kalamáta Papadimitriou,
4 lžíce majonézy,
2 rajčata,
1 snítka petržele,
8 plátků slaniny,
listy salátu lollo biondo a rosso Little Gem z České farmy - z obchodu Billa,
lžíce olivového oleje,
sůl a pepř.


Do mletého masa vmícháme 100 g změklého másla, sůl a pepř. Z masa vytvoříme čtyři placky cca 1 cm vysoké a necháme odležet. Bulky po vnitřních stranách namažeme zbylým máslem. Rajčata nakrájíme na malé kostičky, které smícháme s najemno nakrájenou petrželí, půlkou červené cibule a olivovým olejem, lehce osolíme. Burgery z obou stran grilujeme na rozehřátém grilu, v půlce pečení přidáme na gril plátky slaniny, cibuli nakrájenou na kolečka a vše necháme řádně opéct. Před dopečením na každý burger položíme 2 plátky čedaru a rozpečeme bulky. Poté už vrstvíme: obě půlky bulky potřeme majonézou, na spodní dáme listy salátu, pokapeme BBQ balzamikovým krémem Kalamáta Papadimitriou, salsou z rajčat, přidáme ugrilované burgery, slaninu, cibuli, znovu rajčatovou salsu a přiklopíme."


Protože o víkendu počasí moc nepřálo, místo na grilu jsme opékali na grilovací pánvi. Na kráse ani chuti mu to neubralo.
Dobrou chuť!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uzený česnek

V našem Viet obchodě jsem narazila opět na něco. Pro mě nového. Uzený česnek. Země původu - Francie. Jedna palice za Kč 9,--. Slupky voní po kouři. Česnek sám o sobě v chuti ovlivněný není. Prostě, chutná česnekově, ani trochu kouřově. Jedinné, co jsem byla schopná ve vodách internetu vylovit za informace, bylo to, že uzením se pouze prodlužuje životnost česneku, uzením technologií teplého kouře po dobu sedmi dní se česnek konzervuje, chrání se tím při uskladnění proti plísním. Tak, jestli máte větší poznatky, nebo zkušenosti, směle sem s nimi do komentářů. Děkuji!

Pražma královská s pečenou zeleninou

Kdo mě zná, třeba i jen ze čtení mého blogu z minulosti, ten ví, že mám ráda na talíři ryby, mušle, slávky i kdejakou další, mořskou havěť (ne,  to není šťastný výraz, nejsem vodník, ani hastrman z pohádky Jana Drdy), mořské plody. Resuscituji svůj blog, protože mám za poslední dva měsíce více vjemů, možností a možná i sil pro další zdokumentování mých  experimentů v mé  kuchyni. A protože jsem dostala rybu. Pražmu královskou. Recept jsem si utvořila v hlavě, podle dalších surovin, o kterých jsem věděla, že mám doma v zásobě, podle chutí, které mi u nich navzájem fungují a už se mi osvědčily. Večer nezbylo moc času běžně  pracující ženy na  „haute cuisine.“   Do vykuchané ryby jsem vetřela dostatečné množství soli zvenku i do její břišní dutiny a nechala cca 15 minut odpočívat, než jsem si stihla připravit zeleninu, se kterou jsem pražmu hodlala péct společně na plechu v troubě. Troubu jsem začala rozehřívat na 200 °C. Oloupané mrkve a petržele jsem nakrájela na hranolky, pr

Pražma pečená v troubě

  Ahoj, milí čtenáři! Dnes vám chci ukázat, jak si připravit jednoduché a chutné jídlo z pražmy, kterou jsem našel v akci v supermarketu. Pražma je druh mořské ryby, která má bílé maso a jemnou chuť. Je bohatá na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a vitamíny. A navíc je velmi snadná na přípravu!   Potřebujete:   - 1 pražmu (asi 1 kg) - 4 mrkve - 2 cibule - 1 svazek petržele - 2 lžičky římského kmínu - sůl, pepř, olivový olej   Postup:   1. Troubu předehřejte na 180 °C. Pražmu omyjte, osušte a vykuchejte. Pokud chcete, můžete ji nechat vykuchat v obchodě, ale já si to rád dělám sám. Je to taková relaxace, když si pohrávám s rybími vnitřnostmi. 😂 2. Mrkev oloupejte a nakrájejte na kolečka. Cibuli oloupejte a nakrájejte na půlkolečka. Petržel nakrájejte nahrubo. Všechnu zeleninu smíchejte v míse a osolte, opepřete a přidejte římský kmín. Římský kmín dodá jídlu zajímavou chuť a vůni, ale pokud ho nemáte rádi, můžete ho vynechat nebo nahradit jiným kořením. 3.