Přeskočit na hlavní obsah

Den plný pochutin - vaří Lukáš

Vzhledem k tomu, že moje milovaná Danuška měla za sebou další vyčerpávající týden, rozhodl jsem se v rámci rekonvalescence připravit jí den plný pochutin :o) A aby z toho měli něco i mé fanynky :oDD tak jsem celý průběh zdokumentoval a připravil takový krátký fotoseriál.

Jak jinak začít den než chutnou a výživnou snídaní ....

1

Myslím, že není třeba rozepisovat vše co obsahovala neboť je vše zcela zřetelné ... :o) Snad jen doplním, že jako nápoj byl zvolen horký sladký čaj se šťávou z čerstvého citrónu ....

Vzhledem k sytosti této snídaně bylo upuštěno od dopolední přesnídávky a tudíž přejdeme rovnou k obědu ...

Jako hlavní chod jsem zvolil jedno z jídel, které mě zaujalo v dietním jídelníčku, který vycházel na idnesu ...

Kuře se zeleninou s jogurtovou omáčkou
Pro zájemce rovnou přikládám originální recept ....
Pozn. osobní poznatky a mnou provedené změny budou uvedeny v textu kurzívou.

Příprava: 15 minut na přípravu
     25+5+5 minut pečení
Pro 4 osoby
* 400 g brambor
* 400 g brokolice
* 200 g žampionů
* 1 velké rajče
* 600 g kuřecích prsou
* 2 lžíce kečupu
* 2 lžičky olivového oleje
* sůl
* pepř
* 300 g jogurtu
* 4 lžíce nakrájené pažitky
* 2 lžičky citronové šťávy
1. Brambory oloupeme,omyjeme a nakrájíme na tenké plátky. Brokolici rovněž omyjeme, očistíme a rozdělíme do malých růžiček. Houby očistíme a rozpůlíme. Rajče omyjeme a rozkrájíme na dílky. Kuřecí prsa nakrájíme na osm tenkých špalíčků.
2
3

2. Připravíme si 4 kusy alobalu o rozměrech asi 30x20 cm a potřeme jej na lesklé straně olejem. Brambory vložíme vždy do středu alobalu, lehce osolíme, na ně naskládáme kousky masa, brokolici, rajčatové kousky a žampiony, dochutíme solí a pepřem (místo pepře jsem použil koření tandori másala) a zakápneme kečupem.
3. Alobal zabalíme, konce srolujeme tak, aby se balíček nerozevíral a nevytekla nám šťáva. V troubě předehřáté na 200 stupňů pečeme asi 25 minut( doporučuji po této době balíčky otevřít a ještě pět minut péct otevřené potom vypnout troubu a nechat ještě pět minut dojít).

4
4. Jogurt smícháme s pažitkou a citrónovou šťávou, osolíme,opepříme a podáváme v extra misce. (Přidal jsem ještě na drobno nakrájenou jarní cibulku a vynechal jsem citrónovou šťávu. Jogurty, co jsem použil, byly mírně kyselé sami o sobě a Danča nemá ráda příliš kyselé jídlo :o))

Voilà a zde je výsledek ....

5

A zde s omáčkou ....

6


A samozřejmě na zapití sklenka Plzně ze sedmého schodu ... :o)

Protože je třeba také doplnit cukry :o) odpoledne přišlo na řadu něco sladkého taktéž z idnesu ...

Pomerančové carpaccio
Opět přidávám recept ....

Příprava: 10 minut
Pro 1 osobu
* 1 menší nebo půl velkého pomeranče
* 2 lžíce zakysané smetany
* 1 lžíce nesolených pistácií
* 1 lžička medu
1. Pomeranč oloupeme a nakrájíme na kolečka. Ta vyskládáme na talíř, zakápneme zakysanou smetanou, medem a posypeme oříšky. (protože jsem neměl pistácie tak jsem je nahradil plátky mandlí)

7
A už se nám nachýlil večer tudíž čas na lehkou večeři ... zeleninový salát se šunkou a sýrem, zálivkou a na sucho opečeným chlebem ...

8
Jako nápoj jsem zvolil bílou kávu ....
A to je z mého "dne plného pochutin" vše.

Díky za pozornost :o)

Komentáře

  1. Prosím jednoho kavalíra, který by se o mě postaral takto dokonalým způsobem. Zn. nepřijde zkrátka, neb maso ráda přenechám .

    OdpovědětVymazat
  2. Takhle krásně to vypadá, když chlap vaří s láskou Kuře v alobalu a pomerančové carpacio bych si dala kdykoliv. Radost pohledět
    P.

    OdpovědětVymazat
  3. olalaaaa,pan lukas se prekonavá,ja to hodnotím kladně,když jsme s martinem chodili tak vrchol všech pochutin,byl nakup pepřenek,brmburek a dalších šíleností,možná návšteva místní pizzerie...,no klobiuk doluů)))

    OdpovědětVymazat
  4. Nejdřív jsem si už ani nedokázala vzpomenout, ale na začátku chození mi jednou Martin "vytvořil" plněnou, obloženou bagetu - z veky. Byl rok 1990 a o nějakých Crocodille jsme neměli ani šajna.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uzený česnek

V našem Viet obchodě jsem narazila opět na něco. Pro mě nového. Uzený česnek. Země původu - Francie. Jedna palice za Kč 9,--. Slupky voní po kouři. Česnek sám o sobě v chuti ovlivněný není. Prostě, chutná česnekově, ani trochu kouřově. Jedinné, co jsem byla schopná ve vodách internetu vylovit za informace, bylo to, že uzením se pouze prodlužuje životnost česneku, uzením technologií teplého kouře po dobu sedmi dní se česnek konzervuje, chrání se tím při uskladnění proti plísním. Tak, jestli máte větší poznatky, nebo zkušenosti, směle sem s nimi do komentářů. Děkuji!

Pražma pečená v troubě

  Ahoj, milí čtenáři! Dnes vám chci ukázat, jak si připravit jednoduché a chutné jídlo z pražmy, kterou jsem našel v akci v supermarketu. Pražma je druh mořské ryby, která má bílé maso a jemnou chuť. Je bohatá na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a vitamíny. A navíc je velmi snadná na přípravu!   Potřebujete:   - 1 pražmu (asi 1 kg) - 4 mrkve - 2 cibule - 1 svazek petržele - 2 lžičky římského kmínu - sůl, pepř, olivový olej   Postup:   1. Troubu předehřejte na 180 °C. Pražmu omyjte, osušte a vykuchejte. Pokud chcete, můžete ji nechat vykuchat v obchodě, ale já si to rád dělám sám. Je to taková relaxace, když si pohrávám s rybími vnitřnostmi. 😂 2. Mrkev oloupejte a nakrájejte na kolečka. Cibuli oloupejte a nakrájejte na půlkolečka. Petržel nakrájejte nahrubo. Všechnu zeleninu smíchejte v míse a osolte, opepřete a přidejte římský kmín. Římský kmín dodá jídlu zajímavou chuť a vůni, ale pokud ho nemáte rádi, můžete ho vynechat nebo nahradit jiným kořením. 3.

Pražma královská s pečenou zeleninou

Kdo mě zná, třeba i jen ze čtení mého blogu z minulosti, ten ví, že mám ráda na talíři ryby, mušle, slávky i kdejakou další, mořskou havěť (ne,  to není šťastný výraz, nejsem vodník, ani hastrman z pohádky Jana Drdy), mořské plody. Resuscituji svůj blog, protože mám za poslední dva měsíce více vjemů, možností a možná i sil pro další zdokumentování mých  experimentů v mé  kuchyni. A protože jsem dostala rybu. Pražmu královskou. Recept jsem si utvořila v hlavě, podle dalších surovin, o kterých jsem věděla, že mám doma v zásobě, podle chutí, které mi u nich navzájem fungují a už se mi osvědčily. Večer nezbylo moc času běžně  pracující ženy na  „haute cuisine.“   Do vykuchané ryby jsem vetřela dostatečné množství soli zvenku i do její břišní dutiny a nechala cca 15 minut odpočívat, než jsem si stihla připravit zeleninu, se kterou jsem pražmu hodlala péct společně na plechu v troubě. Troubu jsem začala rozehřívat na 200 °C. Oloupané mrkve a petržele jsem nakrájela na hranolky, pr