Přeskočit na hlavní obsah

Dort Battenberg


Motto výzvy:
"Držte se daného receptu a popusťte uzdu fanzatii až při zdobení. to jsou pravidla našivch výzev pro odvážné. Za každou jednotlivou fotografií se odehrává příběh, někdy naznačí i e-mail, který snímek doprovází. I tím se jeden dort od druhého odlišuje. Věnujte pozornost i celkovému konceptu fotografie. Výherce vybírá redakce. Nápad, originalita, čistota provedení pečlivá práce... to všechno hraje roli."


zdroj obrázku, časopis Gurmet, květen 2016, str. 90

zdroj obrázku, časopis Gurmet, květen 2016, str. 91

Na první přečtení postupu pečení a zdobení královského dortu Battenberg jsem se mírně orosila. Už jsem viděla, jak se mi v jedné formě, rozdělené pouze pečícím papírem, obě těsta protékáním spojují. Avšak jsem neodhadla, že těsto je spíše bábovkovitého typu, než piškotového, takže obě barvy poslušně zůstaly na svých místech. Abych získala pravidelné hranolky pravidelných rozměrů, hodně jsem upečené korpusy okrájela, takže jsem získala menší naž krátký kousek dortu k potažení. Na promazání jsem místo meruňkové marmelády, kterou bych musela kupovat, zvolila naší domácí špendlíkovou marmeládu z Chalup. Na potažení jsem musela pro změnu rozválet větší než velké množství marcipánové hmoty, neumím totiž doposaváď válet do pravidelného tvaru. Ten jsem si navíc na míru vyměřila provázkem, jak na šířku, tak na délku. Všechno klaplo.

zdroj obrázku, časopis Gurmet, duben 2016, str. 13

Pro zdobení dortu mě napadly malované květy královskou glazuru - bílkovou polevu, chcete-li, které jsem před časem shlédla na blogu Meg v kuchyni. Markéta jimi ozdobila svatební dort pro svou sestru a mě ta metoda naprosto fascinovala. A pro recept na královskou glazuru jsem si zaskočila k další královně pečení na její blog - Catalina peče. nDíky poctivému tření robotem jsem získala poprvé v životě tak krásnou polevu, že ostatní zdobení bylo jen dílem trpělivosti. Nic se nekazilo. S výsledkem jsem byla nadmíru spokojená. Ve finále je takový dort poměrně nenáročný na pečení i zdobení, avšak velmi dekorativní a nadmíru jedlý. Určitě bych ho zařadila do řady reprezentativních zákusků na nějakou vyjímečnou událost, třeba právě tu svatbu. Dančo, co? Jediné, co nevyšlo, bylo otištění mojí fotky v časopisu Gurmet. Tak, třeba příště, na řadě je PASTEL DE TRES LECHES - Třímlékový dort.



Komentáře

  1. Nádherný výsledek, dokonalé provedení. Moc škoda, že Váš výtvor nebyl otištěn. S těmito výzvami v Gurmetu mám docela problém, protože mám vždy pocit, že je redakcí vybrán jako vítězný takový výtvor, který zdaleka dle fotografií nesplňuje jejich motto. Váš počin je kupříkladu preciznější a krásnější, než vítězný v časopise. Jste šikulka

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Děkuji za pochvalu. Opravdu jsem byla z mého výsledku pečení nadšená. Také občas nerozumím výběru fotografií, přiznám se, že dvakrát za ty dva roky už mé ego silně utrpělo (a že jako občas mi vyroste do závratných výšin), ale říkám si, že některé věci prostě v životě pochopit nelze a má se to tak nechat. Oceněním pro mě je ten pěkný pocit, když se mi dort opravdu povede,  a není to jen taková kašírka, kterou dotáhne šikovná fotografie a to, že chutná rodině. Ve finále jsem nejvíc šťastná, když vyzkouším některou techniku, které se bojím jako čert kříže a pak zjistím, že mi to vlastně jde.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera! Ty květy z bílkové polevy jsou fakt pecka :) Taky se přidávám k Majce, že výběr Gurmetu je trošku zarážející, ale tak hlavní je, že sis, jak píšeš, vyzkoušela něco nového a že se ti to vážně moc povedlo! A ty talířky s tím dortem parádně ladí :)

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Catalino, děkuji! Od tebe, nejzběhlejší cukrářky, mě to moc těší! Snažila jsem se to nastylizovat do "cukrova," když už je to princeznovský zákusek.

    OdpovědětVymazat
  5. Ten je fakt krasny i s fotkou! Me by jinak battenberg asi nejvic chutnal jako puncak, jsem hrozna:)

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Díky. Přesně s tím punčákem, mě ty rumové chutě opticky taky naskakují

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pražma pečená v troubě

  Ahoj, milí čtenáři! Dnes vám chci ukázat, jak si připravit jednoduché a chutné jídlo z pražmy, kterou jsem našel v akci v supermarketu. Pražma je druh mořské ryby, která má bílé maso a jemnou chuť. Je bohatá na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a vitamíny. A navíc je velmi snadná na přípravu!   Potřebujete:   - 1 pražmu (asi 1 kg) - 4 mrkve - 2 cibule - 1 svazek petržele - 2 lžičky římského kmínu - sůl, pepř, olivový olej   Postup:   1. Troubu předehřejte na 180 °C. Pražmu omyjte, osušte a vykuchejte. Pokud chcete, můžete ji nechat vykuchat v obchodě, ale já si to rád dělám sám. Je to taková relaxace, když si pohrávám s rybími vnitřnostmi. 😂 2. Mrkev oloupejte a nakrájejte na kolečka. Cibuli oloupejte a nakrájejte na půlkolečka. Petržel nakrájejte nahrubo. Všechnu zeleninu smíchejte v míse a osolte, opepřete a přidejte římský kmín. Římský kmín dodá jídlu zajímavou chuť a vůni, ale pokud ho nemáte rádi, můžete ho vynechat nebo nahradit jiným kořením. 3.

Pražma královská s pečenou zeleninou

Kdo mě zná, třeba i jen ze čtení mého blogu z minulosti, ten ví, že mám ráda na talíři ryby, mušle, slávky i kdejakou další, mořskou havěť (ne,  to není šťastný výraz, nejsem vodník, ani hastrman z pohádky Jana Drdy), mořské plody. Resuscituji svůj blog, protože mám za poslední dva měsíce více vjemů, možností a možná i sil pro další zdokumentování mých  experimentů v mé  kuchyni. A protože jsem dostala rybu. Pražmu královskou. Recept jsem si utvořila v hlavě, podle dalších surovin, o kterých jsem věděla, že mám doma v zásobě, podle chutí, které mi u nich navzájem fungují a už se mi osvědčily. Večer nezbylo moc času běžně  pracující ženy na  „haute cuisine.“   Do vykuchané ryby jsem vetřela dostatečné množství soli zvenku i do její břišní dutiny a nechala cca 15 minut odpočívat, než jsem si stihla připravit zeleninu, se kterou jsem pražmu hodlala péct společně na plechu v troubě. Troubu jsem začala rozehřívat na 200 °C. Oloupané mrkve a petržele jsem nakrájela na hranolky, pr

Uzený česnek

V našem Viet obchodě jsem narazila opět na něco. Pro mě nového. Uzený česnek. Země původu - Francie. Jedna palice za Kč 9,--. Slupky voní po kouři. Česnek sám o sobě v chuti ovlivněný není. Prostě, chutná česnekově, ani trochu kouřově. Jedinné, co jsem byla schopná ve vodách internetu vylovit za informace, bylo to, že uzením se pouze prodlužuje životnost česneku, uzením technologií teplého kouře po dobu sedmi dní se česnek konzervuje, chrání se tím při uskladnění proti plísním. Tak, jestli máte větší poznatky, nebo zkušenosti, směle sem s nimi do komentářů. Děkuji!