Přeskočit na hlavní obsah

Narozeninový dort s Lidl Food Challenge

Vyhrát kurz vaření pod vedením Romana Pauluse v hotelu Radisson Blu Alcron je dostatečně velká výzva. Snažila jsem se najít si v časově natřískaném rozvrhu trochu času pro její uskutečnění, nakonec jsem spojila dva milé úkoly v jeden. Uskutečnit výzvu a upéct dort pro narozeninové půlvýročí mého muže.

Úkolem bylo použít dva prodejní výrobky z obchodu Lidl, a to vanilkové sušenky Tastino Petit Beurre a čokoládu na vaření FinCarré, třetí předepsanou ingrediencí bylo sezónní ovoce.

Sušenky jsem použila do tvarohového krému a čokoládu jak do tvarohového krému pro naplnění dortu, tak pro čokoládový krém pro zdobení povrchu dortu. Tím nejčerstvějším sezónním ovocem pro mě minulý týden byly jahody. jak ty z vlastní zahrádky, které teď bohužel právě ničí každodenní déšť, tak ty z nedalekých Kunratic.


Korpusy jsem si upekla den předem. Chtěla jsem vysoký, majestátní dort, prot jsem upekla korpusy dva a každý prořízla natřikrát.

Ingredience na 1 dortový korpus:

180 g cukru (krystal, krupice),
6 vajec,
50 ml oleje,
150 g mouky hladké,
kůra nastrouhaná z jednoho citronu.

Celá vejce jsem klepla do šlehací mísy robotu, přidala cukr a 20 minut nechala třít. Doba tření elektrickým šlehačem se nemá ošidit. Ke konci tření - já na poslední minutu - se přidá olej a citronová kůra. Pak si našlehanou hmotu přendám do mísy a zlehka do ní měchačkou, nebo stěrkou, vmíchám prosátou mouku. Nesmíme vmíchat mouku elektrickým šlehačem! Hotové těsto vliju do vymazané a hrubou moukou vysypané dortové formy o průměru 21 cm. Na dno formy vložím papír na pečení, vystřižený přesně podle velikosti dna. Pro jistotu, aby upečný korpus šel lehce vyklopit a jeho povrch byl krásně hladký. A je to, může se péct, půlhodinu při 180 ºC.
Druhý den jsem si připravila oba krémy, rozkrájela korpusy a dort sestavila.

Ingredience na tvarohový krém:

500 g polotučnéh tvarohu (ve vaničce),
250 ml smetany ke šlehání,
1 balíček ztužovače šlehačky,
80 g moučkového cukru,
50 g vanilkových sušenek Tastino Petit Beurre,
50 g čokolády na vaření FinCarré.

Tvaroh jsem vyšlahala s moučkovým cukrem. Sušenky jsem pokrájela na jemné kousky, čokoládu jsem nastrouhala na hrubo, obojí jsem přimíchala do tvarohu. Smetanu jsem vyšlehala za použití ztužovače šlehačky a zlehka jsem jí vmíchala do tvarohové hmoty. Příště bych si pro takto velký dort vyrobila tvarohového krému z tří balení tvarohu, na můj vkus ho bylo na promazání málo, nemám ráda suché dorty. Ani mi to moc nevyšlo, jednu vrstvu jsem dokonce musela nahradit čokoládovým krémem.


Ingredience na čokoládový krém:
250 ml smetany ke šlehání,
500 g hořké čokolády,
140g másla, také nakrájeného na kostky.
Ve vodní lázni jsem ve smetaně rozehřála máslo, nakrájené na kostky a čokoládu. Rozpuštěné jsem promíchala metlou, odstavila z plotny a nechala vychladnout.
Tvarohovým krémem jsem slepila jednotlivé placky, čokoládovým pomazala povrch a boky dortu. Sezónní jahody jsem jen navrstvila do rudé pyramidy a rozsvítila jimi sametově hnědou, čokoládovou věž.


Ve finále asi nebudu moc originální, když jsem měla vymyslet svůj jedinečný recept a já upekla " jen dort. " Ale byl moc dobrý a ohromně potěšil.
Dobrou chuť!

Komentáře

  1. Ten dort je přímo spektakulární a o jeho vynikající chuti nepochybuji. Líbí se mi nápad slavit půlvýročí! Život se tím stává hned zábavnějším

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Ohromný dort, ohromné překvapení, ohromná radost, ohromné výročí jen pár let před námi ! Forever young !

    OdpovědětVymazat
  3. Och, já chci být tvým mužem, milá Maruško! Zbožňuju takovéto elegantní, nepřeplácané dorty. Hmmm a ta spousta čokolády... hmmm...

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Když už, tak už a co nejvíc! Čokolády!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uzený česnek

V našem Viet obchodě jsem narazila opět na něco. Pro mě nového. Uzený česnek. Země původu - Francie. Jedna palice za Kč 9,--. Slupky voní po kouři. Česnek sám o sobě v chuti ovlivněný není. Prostě, chutná česnekově, ani trochu kouřově. Jedinné, co jsem byla schopná ve vodách internetu vylovit za informace, bylo to, že uzením se pouze prodlužuje životnost česneku, uzením technologií teplého kouře po dobu sedmi dní se česnek konzervuje, chrání se tím při uskladnění proti plísním. Tak, jestli máte větší poznatky, nebo zkušenosti, směle sem s nimi do komentářů. Děkuji!

Pražma pečená v troubě

  Ahoj, milí čtenáři! Dnes vám chci ukázat, jak si připravit jednoduché a chutné jídlo z pražmy, kterou jsem našel v akci v supermarketu. Pražma je druh mořské ryby, která má bílé maso a jemnou chuť. Je bohatá na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a vitamíny. A navíc je velmi snadná na přípravu!   Potřebujete:   - 1 pražmu (asi 1 kg) - 4 mrkve - 2 cibule - 1 svazek petržele - 2 lžičky římského kmínu - sůl, pepř, olivový olej   Postup:   1. Troubu předehřejte na 180 °C. Pražmu omyjte, osušte a vykuchejte. Pokud chcete, můžete ji nechat vykuchat v obchodě, ale já si to rád dělám sám. Je to taková relaxace, když si pohrávám s rybími vnitřnostmi. 😂 2. Mrkev oloupejte a nakrájejte na kolečka. Cibuli oloupejte a nakrájejte na půlkolečka. Petržel nakrájejte nahrubo. Všechnu zeleninu smíchejte v míse a osolte, opepřete a přidejte římský kmín. Římský kmín dodá jídlu zajímavou chuť a vůni, ale pokud ho nemáte rádi, můžete ho vynechat nebo nahradit jiným kořením. 3.

Pražma královská s pečenou zeleninou

Kdo mě zná, třeba i jen ze čtení mého blogu z minulosti, ten ví, že mám ráda na talíři ryby, mušle, slávky i kdejakou další, mořskou havěť (ne,  to není šťastný výraz, nejsem vodník, ani hastrman z pohádky Jana Drdy), mořské plody. Resuscituji svůj blog, protože mám za poslední dva měsíce více vjemů, možností a možná i sil pro další zdokumentování mých  experimentů v mé  kuchyni. A protože jsem dostala rybu. Pražmu královskou. Recept jsem si utvořila v hlavě, podle dalších surovin, o kterých jsem věděla, že mám doma v zásobě, podle chutí, které mi u nich navzájem fungují a už se mi osvědčily. Večer nezbylo moc času běžně  pracující ženy na  „haute cuisine.“   Do vykuchané ryby jsem vetřela dostatečné množství soli zvenku i do její břišní dutiny a nechala cca 15 minut odpočívat, než jsem si stihla připravit zeleninu, se kterou jsem pražmu hodlala péct společně na plechu v troubě. Troubu jsem začala rozehřívat na 200 °C. Oloupané mrkve a petržele jsem nakrájela na hranolky, pr