Přeskočit na hlavní obsah

Chlebové chlubení Kláře na kopec :-)

Pečení vlastního kváskového chleba je závislost. Chvíli můžu abstinovat, po čase mě stejně začnou svrbět prsty. Bohužel na výrobu vlastního kvásku nebyla teplota v bytě po celý den ještě minulý týden příznivá, jako když nám v zimě funguje topení. V pátek jsem měla štěstí a na místním farmářském trhu u stánku Držkovské řemeslnné pekárny jsem viděla slečnu v řadě přede mnou kupovat kvásek. A bylo to!


Mohla jsem si aktuálně otestovat Klářin nový, dokonalý kváskový návod. Já jsem pekla z polovičního množství. Vše šlo jako po másle, hnětení jsem si užívala, končila jsem s těstem propracovaným jako plastelína, bez lepení. Na vále se do těsta opřu pravou rukou a na druhý zátah zaberu oběma, šetřím tu pravačku :-). Možná by mi šel dobře box? Jsem tak zvyklá už od dob učení hnětení knedlíkového těsta, tenkrát jsem neměla sílu urvat to vařečkou. Mě bylo tak deset, učila mě babička z Chalup a můj ne-vlastní děda kibicoval, nojo, on byl vyučený pekař. Když mě chtěl rozpálit do běla, vzpomínal na kruté časy učedníka.


Chleba byl povedený, nejpovedenější ze všech. Všimněte si, že nerupnul po obvodu! I tak zatím nedám bez formy ani ránu. Tak teď mě čeká celožitný. A časy se mění a já můžu koupit mouku přímo v naší vesnici střediskové - celozrnnou žitnou, pšeničnou, celozrnnou hladce mletou, žitnou chlebovou, výběr, který jsem v místním hypersupernejdražšímvestředníevropě nikdy nezažila. Roste mu totiž konkurence, která otevírá za týden.

Komentáře

  1. Tak tenhle chlebík vypadá úžasně, náramně se ti povedl. Až dobaštíme domcáí chléb dle páně Cuketky, taky se konečně na kvsákáč vrhnu, slibuju!

    OdpovědětVymazat
  2. toffo, tak paráda! vypadá nádherně. Jsem ráda, že to klaplo. Těším se i na žitňák- taky určitě vyfoť

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Bodejť by to neklaplo, s tak propracovanou předlohou. Dnes jsem dokonce zaúkolovala synátora, aby oživil a nakrmil kvásek, z práce smskou. Umí

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem si pořád na takovýhle chléb netroufla, ale tyhle fotky mě dost nahlodávají :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nádhera, jdu do toho taky. Klára mě nakousla, tady jsem se dorazila! Musím to taky zkusit!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherný chleba! Já tě vážně obdivuju, domácí chleba je pro mě takový vrchol ledovce, kam se chci jednou dopracovat

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pražma pečená v troubě

  Ahoj, milí čtenáři! Dnes vám chci ukázat, jak si připravit jednoduché a chutné jídlo z pražmy, kterou jsem našel v akci v supermarketu. Pražma je druh mořské ryby, která má bílé maso a jemnou chuť. Je bohatá na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a vitamíny. A navíc je velmi snadná na přípravu!   Potřebujete:   - 1 pražmu (asi 1 kg) - 4 mrkve - 2 cibule - 1 svazek petržele - 2 lžičky římského kmínu - sůl, pepř, olivový olej   Postup:   1. Troubu předehřejte na 180 °C. Pražmu omyjte, osušte a vykuchejte. Pokud chcete, můžete ji nechat vykuchat v obchodě, ale já si to rád dělám sám. Je to taková relaxace, když si pohrávám s rybími vnitřnostmi. 😂 2. Mrkev oloupejte a nakrájejte na kolečka. Cibuli oloupejte a nakrájejte na půlkolečka. Petržel nakrájejte nahrubo. Všechnu zeleninu smíchejte v míse a osolte, opepřete a přidejte římský kmín. Římský kmín dodá jídlu zajímavou chuť a vůni, ale pokud ho nemáte rádi, můžete ho vynechat nebo nahradit jiným kořením. 3.

Pražma královská s pečenou zeleninou

Kdo mě zná, třeba i jen ze čtení mého blogu z minulosti, ten ví, že mám ráda na talíři ryby, mušle, slávky i kdejakou další, mořskou havěť (ne,  to není šťastný výraz, nejsem vodník, ani hastrman z pohádky Jana Drdy), mořské plody. Resuscituji svůj blog, protože mám za poslední dva měsíce více vjemů, možností a možná i sil pro další zdokumentování mých  experimentů v mé  kuchyni. A protože jsem dostala rybu. Pražmu královskou. Recept jsem si utvořila v hlavě, podle dalších surovin, o kterých jsem věděla, že mám doma v zásobě, podle chutí, které mi u nich navzájem fungují a už se mi osvědčily. Večer nezbylo moc času běžně  pracující ženy na  „haute cuisine.“   Do vykuchané ryby jsem vetřela dostatečné množství soli zvenku i do její břišní dutiny a nechala cca 15 minut odpočívat, než jsem si stihla připravit zeleninu, se kterou jsem pražmu hodlala péct společně na plechu v troubě. Troubu jsem začala rozehřívat na 200 °C. Oloupané mrkve a petržele jsem nakrájela na hranolky, pr

Uzený česnek

V našem Viet obchodě jsem narazila opět na něco. Pro mě nového. Uzený česnek. Země původu - Francie. Jedna palice za Kč 9,--. Slupky voní po kouři. Česnek sám o sobě v chuti ovlivněný není. Prostě, chutná česnekově, ani trochu kouřově. Jedinné, co jsem byla schopná ve vodách internetu vylovit za informace, bylo to, že uzením se pouze prodlužuje životnost česneku, uzením technologií teplého kouře po dobu sedmi dní se česnek konzervuje, chrání se tím při uskladnění proti plísním. Tak, jestli máte větší poznatky, nebo zkušenosti, směle sem s nimi do komentářů. Děkuji!