Přeskočit na hlavní obsah

E-koření a malý soutěžní vánoční dárek

 Jako školák bych mohla psát na zeď nebo rýpat do školní lavice:
M + M = VLN.

Na čmárání na zeď už jsem trochu stará, o to více mě těší, že můžu napsat:
Milan + Míša  Pospíšilovi =  E-koření.cz 

E-koření je malá rodinná firma dvou mladých, milých a pro přírodní koření nadšených lidí. Stává se mojí tradicí, že na našich místních vánočních trzích vždy nejprve navštívím koutek E-koření.cz. Tato tradice slaví letos už druhý rok ;-).

9
Hlavní složka kořenících směsí, které jsem od Milana a Míši doposud vyzkoušela, je tvořena převážně sušenými bylinkami - kerblík, kopr, koriandr, medvědí česnek, libeček, pažitka. saturejka, rozmarýn, tymián, estragon, oregano ..., které doplní vločky sušené zeleniny - jako např. pórek, česnek, paprika, cibule a koření - jako je třeba pepř, nové koření, šafrán, kurkuma.  Zvýrazňovače chuti - glutaman sodný a podobné chemikálie byste u Míši a Milana hledaly marně.
Koření dodávají i jednodruhové, svou vlastní směs si můžete namíchat sami. No, nezní tento odstavec jako čarování babky kořenářky?6
Momentálně zkouším provensálské bylinky, z nich jsem maximálně nadšená. Jsou v ní namíchány i květy levandule, takže směs bylinek lahodí nejen chuťovým buňkách, ale i oku svou barevností. 
5
Skvělá je směs na grilovanou zeleninu , kterou mi doporučila Míša. Báječně se hodí i na zeleninu dušenou, jak jsem včera odzkoušela na blašírovaných zelených fazolkách. Vločky červené papriky obsažené ve směsi, tvoří divy. 4
Jak chutnají perníčky z perníkového koření měl  na vánočním trhu každý možnost vyzkoušet.

7

 Podobně se koštovalo svařené víno z Modrého portugalu. U Pospíšilů se totiž nešidí.

3
Další sortiment E-koření tvoří octy, oleje, hořčice, pesta i pomocníci do kuchyně - mlýnky na koření, hmoždíře. Milovníky jedlých, vánočních dárků může pod stromečkem potěšit dárkové balení.

1
Jeden malý vánoční dárek z E-koření mám pro vás nachystaný. Balíček tvoří dva sáčky, jeden s kořením na svařené vino, druhý nechám tajemný.
Můžete ho získat, když mi do komentáře necháte odpověď na otázku:
"Bez kterého druhu koření by jste se nevydali na pustý ostrov? Dávám limit na tři druhy a sůl se nepočítá :-)!" 
Nezapomeňte do komentáře uvést svůj e-mail, budu ho potřebovat pro zjištění adresy výherce balíčku. Soutěž uzavírám 15. 12. ve 20 hod večer. Zanechané odpovědi budou slosovány.  Ve čtvrtek utíkám s balíčkem na poštu, aby dorazil vylosovanému výherci včas do vánoc.
soutěžní balíček

Komentáře

  1. Tak já bych se (ať na pustém ostrově nebo kdekoli jinde) zaručeně neobešla bez česneku, své oblíbené směsi čtyř pepřů (kterou si doma rustikálně vždy čerstvě utluču v hmoždíři) a momentálně ujíždím na uzené paprice, kterou jsem si koupila u nás na jarmarku ve stánku s kořením firmy KA-PE. Prostě bez koření se neobjedu

    OdpovědětVymazat
  2. Neobešla bych se bez cibule a bez pepře, ostatní bych v nejhorším oželela.E-koření vypadá sympaticky.

    OdpovědětVymazat
  3. Já bych se neobešla bez česneku, saturejky a hlavně skořice :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je moc hezké povídání o koření Pustý ostrov si představuji jako zelenou oázu s bílým pískem kolem dokola a s intenzivní vůní slunce a slané mořské vody. Po kmenech stromů by se plazily parazitující liány obtěžkané vanilkovými tobolkami a mezi nimi se pnou šlahouny pepřových výhonků, šplhající do korun stromů blíž k slunci. Na zemi vidím rudě zářící slupky, pod kterými se schovává jádro muškátového oříšku, v trávě voní stébla citronely, ... Počítám s tím, že takový pustý ostrov by nám to ztroskotání mohl opravdu dokonale "okořenit", protože vzácné koření si za svou domovinu vybralo mnohé tajemné ostrovy, kde o sobě dává vědět svou jedinečnou vůní. Na takový "rajský ostrov" bych si nejspíš vzala jenom jedno vzácné koření. Kořením života je "humor" Já bych to dlouho nepřežila, tak abych z toho neměla deprese a brala jsem to jako humornou příhodu s dobrým koncem )))Trochu vážně! Za krále koření je považován kardamon (předpokládám že by tam keříky rostly v hojné míře). Jeho genialita tkví v tom, že dokáže zvýraznit chuť sladkých i slaných jídel. Je dobrý do perníku i na kus pečeného masa, přidává se do kávy i do tabáku. Navíc umí léčit malárii, zabírá na deprese a jako bonus je silně afrodiziakální. Tak ten bych tam chtěla mít Došla jsem k závěru, že na ostrově bych se slepě spoléhala jen na lokální potraviny

    OdpovědětVymazat
  5. Těsně po osmé hodině šmátravá ruka mojí Aničky vylosovala ze čtyř lístečků se jmény čtyř účastníků kořeněné soutěže. Štěstí padlo na Ajavor, teď už vím i adresu, na kterou balíček poslat a odpoledne pádím na poštu.
    Doufám, že se bude líbit .

    OdpovědětVymazat
  6. Všem účastníkům děkuji, že se mezi tím předvánočním řádění s cukrovím v kuchyni našli čas na odpověď. Když se zamyslím já, také bych si vybrala pepř, překvapivě jsem na něm závislá už od dětství. Kdybych se nespoléhala na místní zdroje ostrova, tak beru česnek. Jako třetí fenykl, kdyby nebylo zbytí, uvařila bych si z něj čaj !

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Uzenou papriku bych měla vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: Pepř máme společný ... Kolikrát se přistihnu, že pepřím téměř bez rozmyšlení - zlozvyK?

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Saturejku opomíjím,  musím si jí opět připomenout.

    OdpovědětVymazat
  10. [4]: Šárko, mám moc ráda tvůj cit pro slovo. Tvůj pustý ostrov je čarokrásný, ráda bych se někdy také stejným způsobem odpoutala od "přízemní" skutečnosti. Šárko, není tě "škoda" jen pro kuchařské psaní, nechceš se vrhnout i na pohádky?

    OdpovědětVymazat
  11. Sice pozdě, ale přece.Není důležité zvítězit, ale zůčastnit se. Takže pokud mohu, já bych si vzala také česnek, k němu majoránku a do třetice muškátový oříšek! Jinak plně souhlasím s Šárkou, nejlepší koření života je humor! A toho je teď u nás doma dost(hlavně ten černý), ale to sem nepatří. Já si jdu do něčeho vrazit ten kardamon( dávám jej normálně do perníčků), když je na ty deprese a třeba budu zítra v práci vyculená jako sluníčko!
    P.S. Dám vědět jestli to funguje!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uzený česnek

V našem Viet obchodě jsem narazila opět na něco. Pro mě nového. Uzený česnek. Země původu - Francie. Jedna palice za Kč 9,--. Slupky voní po kouři. Česnek sám o sobě v chuti ovlivněný není. Prostě, chutná česnekově, ani trochu kouřově. Jedinné, co jsem byla schopná ve vodách internetu vylovit za informace, bylo to, že uzením se pouze prodlužuje životnost česneku, uzením technologií teplého kouře po dobu sedmi dní se česnek konzervuje, chrání se tím při uskladnění proti plísním. Tak, jestli máte větší poznatky, nebo zkušenosti, směle sem s nimi do komentářů. Děkuji!

Pražma pečená v troubě

  Ahoj, milí čtenáři! Dnes vám chci ukázat, jak si připravit jednoduché a chutné jídlo z pražmy, kterou jsem našel v akci v supermarketu. Pražma je druh mořské ryby, která má bílé maso a jemnou chuť. Je bohatá na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a vitamíny. A navíc je velmi snadná na přípravu!   Potřebujete:   - 1 pražmu (asi 1 kg) - 4 mrkve - 2 cibule - 1 svazek petržele - 2 lžičky římského kmínu - sůl, pepř, olivový olej   Postup:   1. Troubu předehřejte na 180 °C. Pražmu omyjte, osušte a vykuchejte. Pokud chcete, můžete ji nechat vykuchat v obchodě, ale já si to rád dělám sám. Je to taková relaxace, když si pohrávám s rybími vnitřnostmi. 😂 2. Mrkev oloupejte a nakrájejte na kolečka. Cibuli oloupejte a nakrájejte na půlkolečka. Petržel nakrájejte nahrubo. Všechnu zeleninu smíchejte v míse a osolte, opepřete a přidejte římský kmín. Římský kmín dodá jídlu zajímavou chuť a vůni, ale pokud ho nemáte rádi, můžete ho vynechat nebo nahradit jiným kořením. 3.

Pražma královská s pečenou zeleninou

Kdo mě zná, třeba i jen ze čtení mého blogu z minulosti, ten ví, že mám ráda na talíři ryby, mušle, slávky i kdejakou další, mořskou havěť (ne,  to není šťastný výraz, nejsem vodník, ani hastrman z pohádky Jana Drdy), mořské plody. Resuscituji svůj blog, protože mám za poslední dva měsíce více vjemů, možností a možná i sil pro další zdokumentování mých  experimentů v mé  kuchyni. A protože jsem dostala rybu. Pražmu královskou. Recept jsem si utvořila v hlavě, podle dalších surovin, o kterých jsem věděla, že mám doma v zásobě, podle chutí, které mi u nich navzájem fungují a už se mi osvědčily. Večer nezbylo moc času běžně  pracující ženy na  „haute cuisine.“   Do vykuchané ryby jsem vetřela dostatečné množství soli zvenku i do její břišní dutiny a nechala cca 15 minut odpočívat, než jsem si stihla připravit zeleninu, se kterou jsem pražmu hodlala péct společně na plechu v troubě. Troubu jsem začala rozehřívat na 200 °C. Oloupané mrkve a petržele jsem nakrájela na hranolky, pr