Přeskočit na hlavní obsah

Jsme zamilovaní do ...quiche ;)

Jako první jsem vyzkoušela Tarte a'l'oignon alsacienne Frankreich od DolceVity. S velkým úspěchem jsem ho letos nabídla koledníkům na velikonoce. Česká nádivka mu záviděla, zůstala nepovšimnuta.
Tento recept jsem obměnila jen tím, že část cibule jsem nahradila 200 g mraženého listového špenátu a přidala vejce.


Suroviny k přípravě náplně špenátového quiche:

3 velké cibule (nebo takové množství cibule, které ty 3 velké může představovat),
200 g listového špenátu (v našem obchodě dostupný jen mražený, ale díky za něj),
150 g anglické slaniny,
200 g kysané smetany,
150 g tvrdého sýru,
4 vejce,
troška provensálského koření (nebo pro obměnu chuti bazalka),
sůl a pepř.

Na trošce oleje nechám oškvařit kostičky anglické slaniny, přidám cibuli, nakrájenou na silnější plátky. Podusím pod pokličkou do příjemné, nazlátlé barvy. Pak přidám mražený špenát , ve směsi cibule a slaniny povolí. Náplň nechám prochladnout, pak přimíchám vejce, kysanou smetanu, osolím, opepřím. Okořením v prstech rozemnutým provensálským kořením.

Na korpus quiche nejčastěji používám lístkové těsto.
V mezičase, kdy mi stydne špenátová náplň, si těsto vyválím a nechám předpéct v troubě na 200
°C. Tvá to asi 10 minut.


Mezihra:

Těsto ve formě se má po dně propíchat vidličkou, aby se koláč "nenafoukl" jako horkovdušný balón. Dalším balónovým protiopatřením je zatížení dna suchými fazolemi. Ale jak je vidět na mé fotce, fazole doma nebyly, zato hrách ano. Po mé zkušenosti - NEDOPORUČUJI! Seděla jsem nad formou, jako Popelka, které holoubci na pomoc nepřilétli.


Předpečený korpus naplním špenátovou směsí:


A zapeču dalších 20 minut, dokud mi celý quiche nezezlátne.


Podle doporučení se quiche má nechat alespoň 10 minut zatáhnout, aby se lépe krájel. U nás dáváme přednost quichi vystydlému, nejraději ho máme druhý den, úplně studený. Tím se pro mě stává favoritem pro slavnostní tabule, grilování, pohoštění. Můžu si je nachystat den dopředu.

Když už quiche, tak od odborníků na Francii! Ten nejvíce chutná mým dětem. Proč? Nekouká z něj na ně žádná zelenina! Nevím, jestli by pro francouze bylo dětské zvolání: "To chutná jako pizza!", oceněním. Já vím, že je.

Dalším bodem pro quiche je skutečnost, že díky jemu můj muž skousl cuketu. Kousl, spolkl, přidal, snědl. Celou půlku, s chutí.

Moje experimentální cuketová náplň do quiche:

1 menší cuketa o váze 200 - 300 g,
200 g sýru Paladin dort s modrou plísní (nebo niva),
200 g kysané smetany,
4 vejce,
sůl, pepř a provensálnské bylinky.

Cuketu jsem nakrájela na špalíčky asi 0,5 cm silné. Na olivovém oleji jsem je lehce osmahla, jen aby cuketa "dostala barvu." Vejce jsem rozmíchala s kysanou smetanou, nastrouhaným sýrem. Přidala vychladlou cuketu, lehce osolila (sýr je dost slaný), opepřila, přidala provensálské bylinky.

K mojí spokojenosti mi jen chybí ten Terezčin s lososem. Na ten jednou dojde a bude jenom můj.


Komentáře

  1. To se vůbec nedivím, že jste se zamilovali! Quiche je úžasný vynález Oba se Ti povedly a já bych moc chtěla ochutnat ten cuketkový s Paladinem! To musí být dobrota. Na Velikonoce jsem pekla také
    http://mlsnakocka.blog.cz/0904/velikonocni-quiche-s-krepelcimi-vejci-a-porkem
    A přesně, jak píšeš: Když jsem přinesla quiche na návštěvu, tak říkali: Jo, aha, to je taková ta pizza. Tak to je dobrý. Ale při vyslovení slova "kiš" se dívají divně ))
    P.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak na ten jsem tedy dostala chuť! Ale teď v plánu není. Nechám si ho na příští týden. Jinak kyšujeme opravdu často
    Naposledy jsem pekla chřestový.

    OdpovědětVymazat
  3. Povedl se ti parádně!
    Já propichuji vidličkou, stačí to. Příště zkus třeba těsto na pizzu, rozválené, stočené. Ale úplně nejlepší je si těsto udělat sama. Někdy ale není času nazbyt, že...
    Ten lososový si vychutnej, je skutečně parádní!

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Máš pravdu, že na vyslovené slovo "kiš" jsou reakce tázajících se humorné.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Máš pravdu, že bych měla zaexperimentovat s těsty.

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Ještě jsem zapoměla na ten výživný s rilletes, ten si schovám do nevlídného zimního počasí.

    OdpovědětVymazat
  7. Hezký den... Ráda hledám inspiraci na dobrůtky a tahleta  prostě nemá chybu. Neodolala jsem a upekla.... s menší změnou - brokolice a pikantní klobáskou. Spolupracovnice a kamarádky byly nadšené  .   Jana

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Myslím, že quiche opravdu nadchne každého. Každý si ho může naplnit tím, co mu chutná .

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uzený česnek

V našem Viet obchodě jsem narazila opět na něco. Pro mě nového. Uzený česnek. Země původu - Francie. Jedna palice za Kč 9,--. Slupky voní po kouři. Česnek sám o sobě v chuti ovlivněný není. Prostě, chutná česnekově, ani trochu kouřově. Jedinné, co jsem byla schopná ve vodách internetu vylovit za informace, bylo to, že uzením se pouze prodlužuje životnost česneku, uzením technologií teplého kouře po dobu sedmi dní se česnek konzervuje, chrání se tím při uskladnění proti plísním. Tak, jestli máte větší poznatky, nebo zkušenosti, směle sem s nimi do komentářů. Děkuji!

Pražma královská s pečenou zeleninou

Kdo mě zná, třeba i jen ze čtení mého blogu z minulosti, ten ví, že mám ráda na talíři ryby, mušle, slávky i kdejakou další, mořskou havěť (ne,  to není šťastný výraz, nejsem vodník, ani hastrman z pohádky Jana Drdy), mořské plody. Resuscituji svůj blog, protože mám za poslední dva měsíce více vjemů, možností a možná i sil pro další zdokumentování mých  experimentů v mé  kuchyni. A protože jsem dostala rybu. Pražmu královskou. Recept jsem si utvořila v hlavě, podle dalších surovin, o kterých jsem věděla, že mám doma v zásobě, podle chutí, které mi u nich navzájem fungují a už se mi osvědčily. Večer nezbylo moc času běžně  pracující ženy na  „haute cuisine.“   Do vykuchané ryby jsem vetřela dostatečné množství soli zvenku i do její břišní dutiny a nechala cca 15 minut odpočívat, než jsem si stihla připravit zeleninu, se kterou jsem pražmu hodlala péct společně na plechu v troubě. Troubu jsem začala rozehřívat na 200 °C. Oloupané mrkve a petržele jsem nakrájela na hranolky, pr

Pražma pečená v troubě

  Ahoj, milí čtenáři! Dnes vám chci ukázat, jak si připravit jednoduché a chutné jídlo z pražmy, kterou jsem našel v akci v supermarketu. Pražma je druh mořské ryby, která má bílé maso a jemnou chuť. Je bohatá na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a vitamíny. A navíc je velmi snadná na přípravu!   Potřebujete:   - 1 pražmu (asi 1 kg) - 4 mrkve - 2 cibule - 1 svazek petržele - 2 lžičky římského kmínu - sůl, pepř, olivový olej   Postup:   1. Troubu předehřejte na 180 °C. Pražmu omyjte, osušte a vykuchejte. Pokud chcete, můžete ji nechat vykuchat v obchodě, ale já si to rád dělám sám. Je to taková relaxace, když si pohrávám s rybími vnitřnostmi. 😂 2. Mrkev oloupejte a nakrájejte na kolečka. Cibuli oloupejte a nakrájejte na půlkolečka. Petržel nakrájejte nahrubo. Všechnu zeleninu smíchejte v míse a osolte, opepřete a přidejte římský kmín. Římský kmín dodá jídlu zajímavou chuť a vůni, ale pokud ho nemáte rádi, můžete ho vynechat nebo nahradit jiným kořením. 3.