Přeskočit na hlavní obsah

Salát ze syrové červené řepy

V květnu se mi podařilo prožít úžásné setkání v Chef Parade. Jeden z úžasných pokrmů, který mě překvapil svou výbornou chutí a zároveň ohromil jednoduchostí přípravy, byl salát ze syrové červené řepy. Recept řeckého kuchaře Alexandrose Papandreou. Jelikož jsme domů dostali veškeré receptury, které se ten večer vařily, mohla jsem si salát bez problémů s pamětí připravit i v srpnu na grilovačku. To byly řepy právě tak veliké, aby byly právě tak chutné. Velikosti tenisových míčků, čerstvě vytažené ze záhonu.

Tady najdete originál receptu. Na kurzu v Chef Parade nám Alexandros salát z červené řepy servíroval v podobě tataráku z kruhového tvořítka, zelené saláty (lollo bianco, llo rosso, rukolu), které se měly vmíchat do strouhané řepy, nechal stranou talíře, jako další, zelený doplněk:

zdroj obrázku: Kalamata Papadimitriou

Pro večerní grilování jsem volila jiné servírování, vlastně jej mám v největší oblibě. Velká mísa a každý si nabere, na kolik se cítí. Zelené saláty jsem úplně vynechala. Což bylo trochu škoda, nejvíce v případě nahořklé rukoly, která salátu dodává ten druhý kontrastní pól. A jelikož jsem na čerstvý kozí sýr jsem trochu citlivá, zaměřila jsem se na produkt jiného sudokopytníka. Rozhodně nevynechejte sezamová semínka! Hrají v salátu jednu z hlavních a netradičních rolí!


Ingredience:
  • 4 červené řepy o velikosti tenisového míčku,
  • 120 g drolivého kozího sýru,
  • 4 lžíce opražených sezamových semínek,
  • 4 lžíce najemno nakrájené plocholisté petržele,
  • 5 lžic balzamikového krému Kalamáta Papadimitriou s příchutí fíků.
Dresink:
  • 120 ml olivového oleje,
  • 30 ml bílého balzamikového krému Kalámáta Papadimitriou,
  • 1 lžíce plnotučné hořčice,
  • 1 lžíce čerstvého tymiánu,
  • med,
  • sůl.

Oloupanou řepu nastrouháme nahrubo, vložíme do mísy, přidáme balzamikový krém s příchutí fíků, promícháme a necháme marinovat. V druhé míse promícháme všechny ingredience na dresink a vyšleháme do jemné, husté hmoty. Řepu přelijeme dresinkem a opatrně promícháme. Navrch poklademe čerstvý sýr - rozdrobený nebo v hrudkách. Salát zklidil nadšení u všech zúčastněných tří generací. Nezbyl ani drobeček.


Výherkyně soutěže v testování balzamikových krémů značky Kalamáta Papadimitiou Kačka ze Smoot Cooking už popsala svou výherní cestu po Řecku. Zároveň konstatovala, že řecký kuchař Alexandros Papadreou je ve své zemi opravdu kuchařská celebrita. O to více si cením přátelské atmosféry při našem kurzu vaření, bez jakýchkoliv nafoukaných manýr, Alexandrose i Jana. Prostě vaření "s kluky od vedle." Přísahám, kdyby oba kluci přijali mé pozvání na mou "svíčkovou," odpustím si také jakékoliv manýry ;-).


Pokud se vám na fotce líbí slaný cuketový koláč, není to žádná velká věda. Kupované listové těsto, kelímek kysané smetany a modrý sýr na základ, na něm vypocená ultratenká kolečka cukety, tymián, na kostičky nakrájená rajčata a sůl navrch. Z jednoho balení hotového listového těsta jsem upekla koláče dva, na dva velké plechy.


Dobrou chuť.

Komentáře

  1. No tak ten vypadá úžasně! Červenou řepu z máminy zahrádky mám, čerstvý kozí sýr taky (a ten miluju), tak v boji proti bbacilům se vyzbrojím takto Jen ten balzamikový krém asi u nás na malém městě jen tak neseženu, ale co, já se pokusím

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Madlo, zkus zaiprovizovat, zkus si vyrobit svůj domácí krém - balzamiko a trocha medu, třeba?

    OdpovědětVymazat
  3. Jak jsem to pročítala, u fotky salátu s koláčem si hned říkám, že ten koláč mě strašně láká, škoda, že není popsán taky. A pak na konci překvapení, je to tam! Salát z řepy jsem měla zatím jen z té nesyrové, ale fakt mě to navnadilo, i kvůli tomu sýru a sezamu.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Říkala jsem si, že bych mohla předejít případným otázkám, kde je recept na koláč . Tak jsem ho připojila, i když to žádná velká kuchařská není.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uzený česnek

V našem Viet obchodě jsem narazila opět na něco. Pro mě nového. Uzený česnek. Země původu - Francie. Jedna palice za Kč 9,--. Slupky voní po kouři. Česnek sám o sobě v chuti ovlivněný není. Prostě, chutná česnekově, ani trochu kouřově. Jedinné, co jsem byla schopná ve vodách internetu vylovit za informace, bylo to, že uzením se pouze prodlužuje životnost česneku, uzením technologií teplého kouře po dobu sedmi dní se česnek konzervuje, chrání se tím při uskladnění proti plísním. Tak, jestli máte větší poznatky, nebo zkušenosti, směle sem s nimi do komentářů. Děkuji!

Pražma královská s pečenou zeleninou

Kdo mě zná, třeba i jen ze čtení mého blogu z minulosti, ten ví, že mám ráda na talíři ryby, mušle, slávky i kdejakou další, mořskou havěť (ne,  to není šťastný výraz, nejsem vodník, ani hastrman z pohádky Jana Drdy), mořské plody. Resuscituji svůj blog, protože mám za poslední dva měsíce více vjemů, možností a možná i sil pro další zdokumentování mých  experimentů v mé  kuchyni. A protože jsem dostala rybu. Pražmu královskou. Recept jsem si utvořila v hlavě, podle dalších surovin, o kterých jsem věděla, že mám doma v zásobě, podle chutí, které mi u nich navzájem fungují a už se mi osvědčily. Večer nezbylo moc času běžně  pracující ženy na  „haute cuisine.“   Do vykuchané ryby jsem vetřela dostatečné množství soli zvenku i do její břišní dutiny a nechala cca 15 minut odpočívat, než jsem si stihla připravit zeleninu, se kterou jsem pražmu hodlala péct společně na plechu v troubě. Troubu jsem začala rozehřívat na 200 °C. Oloupané mrkve a petržele jsem nakrájela na hranolky, pr

Pražma pečená v troubě

  Ahoj, milí čtenáři! Dnes vám chci ukázat, jak si připravit jednoduché a chutné jídlo z pražmy, kterou jsem našel v akci v supermarketu. Pražma je druh mořské ryby, která má bílé maso a jemnou chuť. Je bohatá na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a vitamíny. A navíc je velmi snadná na přípravu!   Potřebujete:   - 1 pražmu (asi 1 kg) - 4 mrkve - 2 cibule - 1 svazek petržele - 2 lžičky římského kmínu - sůl, pepř, olivový olej   Postup:   1. Troubu předehřejte na 180 °C. Pražmu omyjte, osušte a vykuchejte. Pokud chcete, můžete ji nechat vykuchat v obchodě, ale já si to rád dělám sám. Je to taková relaxace, když si pohrávám s rybími vnitřnostmi. 😂 2. Mrkev oloupejte a nakrájejte na kolečka. Cibuli oloupejte a nakrájejte na půlkolečka. Petržel nakrájejte nahrubo. Všechnu zeleninu smíchejte v míse a osolte, opepřete a přidejte římský kmín. Římský kmín dodá jídlu zajímavou chuť a vůni, ale pokud ho nemáte rádi, můžete ho vynechat nebo nahradit jiným kořením. 3.