Přeskočit na hlavní obsah

Fotografie jídla - soutěž centra Foto Škoda

To, že nepublikuji v současné době vlastní autorské články, neznamená, že se nebavím vařením, focením a experimentováním, že ve stravovací činnosti nezažívám vzrušení, ale bohužel i nudu i nechuť. Proto vás, zbývající věrné čtenáře, alespoň upozorním na právě probíhající soutěž centra foto Škoda:



Pošlete vlastní autorskou fotografii jídla, nechte si i ohodnotit odborníky a můžete vyhrát:
1. místo - Digitální zrcadlovka Canon EOS 700D + EF-S 18-55 IS
2. místo - Multifunkční tiskárna Canon PIXMA
3. místo - Poukázka na kurz Food Fotografie v Centrum FotoŠkoda
4. - 10. místo: Poukázka na FotoSlužby Centra FotoŠkoda v hodnotě 500 Kč.

Soutěž probíhá 18. 6. 2014 do 31. 8. 2014.

"Jídlo působí nejen svým tvarem, ale také barevností, strukturou a celkovým uspořádáním na talíři. Fotograf jídla vždy spolupracuje s foodstylistou, který umí správně a působivě pokrm naaranžovat. Při fotografování jídel ve špičkových restauracích jsem se přesvědčil o tom, že mnoho našich výtečných šéfkuchařů své výtvory velice působivě a zajímavě naaranžuje.
V nesmírně široké škále pokrmů a surovin jsou zastoupeny i méně fotogenické druhy. Fotograf má za úkol vyfotografovat všechna jídla tak, aby na naše smysly působily pozitivně, hezky a snímky byly technicky dokonalé.
Máme dvě základní možnosti jakým způsobem při fooodfotografii pracovat se světlem. Jsou zastánci fotografie v denním světle a na druhé straně tvůrci využívající světlo umělé. Denní světlo, např. u velikého okna je vždy nějak limitováno. Jinou intenzitu má ráno, jinou v pravé poledne. Zrovna tak se mění i jeho barevná teplota, která je pro správnou interpretaci barev velice důležitá. Umělé světlo v ateliéru či interiéru restaurace mohou ve všech parametrech ovlivňovat podle svých požadavků. Hlavním požadavkem je to, aby vyzařovaná teplota světelných zdrojů neovlivnila tvar a kvalitu fotografovaného pokrmu. Pro základní nasvícení jídla používáme ve většině případů hlavní zdroj světla k vysvícení celé scény a druhý, vedlejší zdroj ke zdůraznění plasticity, struktury. K tomu jsou ještě nezbytné různě velké odrazné plochy, destičky a zrcátka.
Současný, moderní trend fotografie jídla preferuje více detailní záběry, pohledy na strukturu a kvalitu zpracování pokrmu, ovšem celkové záběry a vytvoření určitého zátiší s jídlem je také často využíváno.
Abychom zobrazením pokrmu působili na oko diváka, je důležitý úhel pod jakým fotografii zhotovíme. Nejlépe působí takový pohled, jako když se osoba sedící u stolu na jídlo dívá. Tedy přibližně úhel 30 stupňů.
Nejméně fotogenické a pro fotografa velice problematické jsou polévky a téměř všechny druhy omáček. Taková česká klasika, svíčková se šesti je pro fotografa veliký problém.
Plný talíř barevné tekutiny vždy vypadá nevzhledně. Různé přidané s daným jídlem související doplňky, ozdobení samotné polévky a netradiční servírování vždy fotografii vylepší. Polévková kořenová zelenina - mrkev, petržel, celer a pod. vařením vždy ztrácí barvu a po nakrájení nejsou ať malé krychličky, tak úzké nudličky dokonalé, nedrží pevné hrany. Dejte do polévky zeleninu syrovou a budete spokojeni.

Text přebrán z www.fotoaparat.cz."


Já jsem v poslední době bohužel propadla rychlému sdílení po FB a Instagramu. Tak příště - někdy - nashledanou:













Komentáře

  1. Při většině fotek se doslova sbíhají sliny. Ale taky bohužel musím říct, že jsou špatně osvětlené a špatně zaostřené. škoda, no.  Když vidím ten kousek toho lososa, začíná mi kručet v břiše...

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych se rozhodně měla ohledně foodfotografie hodně co učit, ale soutěž je to lákavá. Jinak já jsem tvému blogu věrná stále a těším se na každý nový, i když třeba nekulinární, příspěvek. Ať ti to šlape všude, nejen v kuchyni

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Máte velkou pravdu. Co jsem dostala chytrý telefon, fotím jen s ním a propadla jsem okamžitému sdílení (FB, Instagram)a okamžité reakci. Tím trpí nejen moje fotky, ale i můj blog. Mám určité zlozvykonávyky naučené při fotografování automatickým malým červeným, hlavně focení z malé vzdálenosti, proto asi mám rozostřené fotky z mobilu.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Díky Madlo. Nějak to flákám, mrzí mě to, ale jsem nějaká zrychlená. Měla bych to trochu ukotvit.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uzený česnek

V našem Viet obchodě jsem narazila opět na něco. Pro mě nového. Uzený česnek. Země původu - Francie. Jedna palice za Kč 9,--. Slupky voní po kouři. Česnek sám o sobě v chuti ovlivněný není. Prostě, chutná česnekově, ani trochu kouřově. Jedinné, co jsem byla schopná ve vodách internetu vylovit za informace, bylo to, že uzením se pouze prodlužuje životnost česneku, uzením technologií teplého kouře po dobu sedmi dní se česnek konzervuje, chrání se tím při uskladnění proti plísním. Tak, jestli máte větší poznatky, nebo zkušenosti, směle sem s nimi do komentářů. Děkuji!

Pražma královská s pečenou zeleninou

Kdo mě zná, třeba i jen ze čtení mého blogu z minulosti, ten ví, že mám ráda na talíři ryby, mušle, slávky i kdejakou další, mořskou havěť (ne,  to není šťastný výraz, nejsem vodník, ani hastrman z pohádky Jana Drdy), mořské plody. Resuscituji svůj blog, protože mám za poslední dva měsíce více vjemů, možností a možná i sil pro další zdokumentování mých  experimentů v mé  kuchyni. A protože jsem dostala rybu. Pražmu královskou. Recept jsem si utvořila v hlavě, podle dalších surovin, o kterých jsem věděla, že mám doma v zásobě, podle chutí, které mi u nich navzájem fungují a už se mi osvědčily. Večer nezbylo moc času běžně  pracující ženy na  „haute cuisine.“   Do vykuchané ryby jsem vetřela dostatečné množství soli zvenku i do její břišní dutiny a nechala cca 15 minut odpočívat, než jsem si stihla připravit zeleninu, se kterou jsem pražmu hodlala péct společně na plechu v troubě. Troubu jsem začala rozehřívat na 200 °C. Oloupané mrkve a petržele jsem nakrájela na hranolky, pr

Pražma pečená v troubě

  Ahoj, milí čtenáři! Dnes vám chci ukázat, jak si připravit jednoduché a chutné jídlo z pražmy, kterou jsem našel v akci v supermarketu. Pražma je druh mořské ryby, která má bílé maso a jemnou chuť. Je bohatá na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a vitamíny. A navíc je velmi snadná na přípravu!   Potřebujete:   - 1 pražmu (asi 1 kg) - 4 mrkve - 2 cibule - 1 svazek petržele - 2 lžičky římského kmínu - sůl, pepř, olivový olej   Postup:   1. Troubu předehřejte na 180 °C. Pražmu omyjte, osušte a vykuchejte. Pokud chcete, můžete ji nechat vykuchat v obchodě, ale já si to rád dělám sám. Je to taková relaxace, když si pohrávám s rybími vnitřnostmi. 😂 2. Mrkev oloupejte a nakrájejte na kolečka. Cibuli oloupejte a nakrájejte na půlkolečka. Petržel nakrájejte nahrubo. Všechnu zeleninu smíchejte v míse a osolte, opepřete a přidejte římský kmín. Římský kmín dodá jídlu zajímavou chuť a vůni, ale pokud ho nemáte rádi, můžete ho vynechat nebo nahradit jiným kořením. 3.